La Unió de Consumidors sol·licita més línies d’autobús per a evitar el col·lapse en les carreteres
La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana està rebent multitud de queixes per part de les persones consumidores pels insuficients serveis de transport habilitats per a traslladar-los des de diferents localitats afectades. Aquesta situació està provocant que moltes persones consumidores utilitzen els seus vehicles privats incrementant el col·lapse de les carreteres i accessos disponibles.
Encara que les administracions han anunciat el restabliment del transport amb línies d’autobusos, els vehicles assignats són del tot insuficients, especialment, en localitats amb major nombre d’habitants, sent incapaços d’atendre una ínfima part de les persones que estan esperant aquest servei i no ho poden utilitzar. A més, les noves línies de transport públic anunciades per a substituir els trajectes que habitualment es realitzaven amb metro també són insuficients per a aportar la solució de mobilitat que necessiten les persones consumidores. Aquesta situació està provocant d’una banda la indignació i queixa de les persones consumidores que no poden accedir al transport públic, i per un altre el col·lapse de les vies d’accés i carreteres davant la necessitat de desplaçament de les persones usuàries que es veuen obligades a utilitzar vehicles privats.
Davant eixos fets, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha sol·licitat a la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i territori que adopte les mesures i reforços necessaris per a donar solució a l’escassetat de mitjans, línies i unitats de transport assignats per a cobrir les necessitats de transport públic en les zones afectades, així com dotar de nous reforços a les poblacions afectades amb major nombre d’habitants i que requereixen d’una major dotació de mitjans. També li ha sol·licitat la convocatòria d’una reunió d’urgència amb les associacions de persones consumidores i usuàries, associacions veïnals, sector del transport públic per carretera, metre i administracions locals amb l’objectiu de valorar, planificar i plantejar solucions a l’actual situació.
Segons la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana és necessari que s’establisquen noves línies llançadora que comuniquen directament les poblacions de l’àrea metropolitana de València amb la pròpia ciutat de València perquè puguen cobrir l’afluència de transport que anteriorment es realitzava amb metro i rodalia.
Francisco Rodríguez, secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana “som conscient del mal provocat en les infraestructures, però les persones consumidores necessiten poder traslladar-se des d’i cap als seus municipis de residència, estudi o de treball, i són les administracions els qui han de donar-los la solució a eixa mobilitat”.