Majoritàriament la ciutadania té previst celebrar la Nit de cap d’any en un domicili particular ja siga en família o amb amics, aquesta és una de les conclusions d’una enquesta que ha realitzat la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana per a conèixer els hàbits i pressupost dels valencians per a celebrar el cap d’any. Un 83,9% dels ciutadans ha declarat que té previst acomiadar l’any sopant en un domicili particular, especialment amb família (59,1%) i amics (45,6%).
Quant al pressupost que tenen previst destinar a aquesta celebració, un 52,7% gastaran com a màxim 50€, un 23,6% entre 50 i 75€, un 6,8% entre 75 i 100€, un 4,7% més de 100€. La resta o no té previst gastar-se res o encara no ho saben. La partida que majoritàriament es porta el pressupost dels valencians per a Nit de cap d’any és el sopar, un 80,8% així ho manifesten. Altres partides a les quals també destinen diners però en menor mesura són entrada per a cotillón, discoteca o pub, roba i complements per a aqueix dia, entrada a festivals, estades en hotel o casa rural.
El que sí que posa de manifest aquesta enquesta és que la ciutadania celebra la Nit de cap d’any, un 89,9% així ho afirma, enfront del 4,1% que no ho celebra i 6% que encara no ho sap o no contesta. Encara que és en un domicili particular on preferentment tenen previst acomiadar i rebre l’any, també hi ha consumidors que el celebraren en una discoteca o pub, hotel, festival de música, casa rural, càmping, falla, parc de boles.
Finalment, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana fa una sèrie de recomanacions a la ciutadania a tenir en compte.