Plaza Barón de Cortes, s/n, Mercado de Ruzafa (interior 2ª planta) | 46006 Valencia   963 73 71 09
IniciNotíciesComunicats de PremsaLa Unió de Consumidors reclama una major igualtat de gènere a les disfresses de professions per a menors

La Unió de Consumidors reclama una major igualtat de gènere a les disfresses de professions per a menors

València, a 8 de febrer de 2018.- Molts consumidors ja s’estan preparant per a la celebració dels carnestoltes amb la compra de disfresses, maquillatges, etc. Des de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana volem advertir de la importància d’adquirir productes de qualitat, en establiments especialitzats i de confiança, i de realitzar una elecció de la disfressa responsable, evitant estereotips sobretot quan els destinataris són els menors.

En aquest sentit, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha detectat en gran part de les web de tendes de disfresses, la utilització sexista de la imatge de la dona, presentant-la com a objecte sexual amb disfresses provocatives. A més, s’abusa dels rols de gènere en molts oficis i professions, especialment en les disfresses de xiquets i xiquetes. En les disfresses de professions, els xiquets poden disfressar-se de soldat, aviador, astronauta, pilot, boxador.

En canvi per a les xiquetes només estan disponibles les disfresses d’infermera, majorette, animadora, hostessa sense que existisca la possibilitat per exemple del xiquet infermer o la xiqueta astronauta. I en el cas, que existisca la disfressa de la professió per a tots dos sexes, com el cas de policia, bomber, cuiner, la vestimenta femenina no es correspon amb l’uniforme habitual i diari d’aqueixa professió, establint una diferència per sexes en la vestimenta que no existeix en la realitat.

En opinió de Vicente Inglada, Secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, és necessari una major implicació dels fabricants i distribuïdors de les disfresses encaminada a una major igualtat de gènere, sobretot tenint en compte els destinataris, ja que els estereotips en els dissenys de disfresses suposen una reculada a una realitat social que ja ha superat les diferències de vestimenta entre diferents gèneres. Per tant, oferir aquests catàlegs de disfresses no té sentit en l’actualitat i suposa una tergiversació de la societat actual.

El ventall de preus és ampli, de fet podem trobar disfresses des de 7€ fins als 999€, depenent del tipus de vestit, qualitat, i si l’usuari és un xiquet xicotet o un adult, encara que la majoria de disfresses se situen entre 15€ i 30€. Una altra qüestió a tenir en compte és la informació del preu, ja que el preu de la disfressa no es correspon amb la imatge que ofereix, no inclou molts dels complements que apareixen en el conjunt de la imatge, i encara que ho indiquen habitualment en la part inferior de la pàgina en lletra xicoteta, hauria de presentar la informació amb major claredat al consumidor per a no induir a error. En definitiva, el preu del producte hauria de correspondre amb la vestimenta i complements que apareixen en la imatge de la disfressa que s’ofereix al consumidor, sense perjudici que existisca un major detall en seleccionar la disfressa triada.

Cal recordar que les disfresses per a menors de 14 anys es consideren joguets i, entre altres qüestions, han de tenir la marca CE que garantisca que els teixits tenen una combustió lenta o advertir l’existència de peces xicotetes o perilloses que puguen ocasionar risc d’asfíxia. En les disfresses per a adults han de complir l’etiquetatge de les peces tèxtils, indicant nom, adreça i el NIF del fabricador, comerciant o importador, nombre de registre industrial en el cas de peces fabricades a Espanya i composició del producte.

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana adverteix als ciutadans que vagen a realitzar aquests dies les seues compres per a Carnestoltes que tinguen en compte una sèrie de recomanacions:

– Les disfresses sempre han de complir l’etiquetatge de les peces tèxtils, indicant nom, adreça i el NIF del fabricador, comerciant o importador, nombre de registre industrial en el cas de peces fabricades a Espanya i composició del producte.

–    En  l’etiquetatge de les disfresses per a xiquets haurà de figurar la marca CE, a més d’aportar informació com: l’edat recomanada, els advertiments d’utilització i les dades d’identificació del fabricador o responsable del producte. Així mateix, l’etiquetatge ha d’estar en espanyol.

–    En el cas dels complements, cal prestar especial atenció a les màscares. Aquestes han de disposar d’orificis suficientment grans perquè garantisquen la correcta ventilació, i evitar així l’asfíxia. Quant a les perruques, hem de cuidar que estiguen elaborades amb materials resistents al foc, com el nailon o el polièster.

–  Amb el maquillatge s’ha d’extremar la precaució, davant el risc que aquests productes no hagen sigut sotmesos als controls dermatologics adequats, per la qual cosa puguen produir al·lèrgies. Normalment, el seu etiquetatge no sol reflectir la composició i, en molts casos, aquestes pintures poden contenir plom, una substància perjudicial per a la pell i la salut.

Compartir amb: